بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور
سرخط خبرها

برد میلان و منچسترسیتی در آغاز این هفته لیگ‌های اروپایی

  • کد خبر: ۱۶۲۶۵۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
برد میلان و منچسترسیتی در آغاز این هفته لیگ‌های اروپایی
روسونری با پیروزی آماده دربی شد.

لیگ‌های اروپایی در هفته‌های پایانی با حساسیت زیادی دنبال می‌شود و تیم‌های بزرگ آخرین شانس‌هایشان را برای رسیدن به قهرمانی یا رتبه‌های بالایی جدول در چند بازی آخر فصل جست‌وجو می‌کنند.

در آغاز هفته سی‌وچهارم سری‌آ و درحالی‌که هفته پیش ناپولی قهرمانی‌اش را در ایتالیا قطعی کرد، میلان به‌مصاف تیم دوم جدول، یعنی لاتزو رفت و توانست با یک پیروزی خانگی مقابل شاگردان ساری، اوضاعش را در جدول بهبود ببخشد و موقتا به رتبه چهارم جدول صعود کند. در لیگ‌برتر انگلیس هم مهم‌ترین بازی را منچسترسیتی برابر لیدزیونایتد برگزار کرد و شاگردان گواردیولا توانستند با یک پیروزی خانگی، فاصله‌شان را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان، یعنی آرسنال به چهار امتیاز برسانند و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شوند.

مصدومیت لیائو کام میلان را تلخ کرد

در شروع هفته سی‌وچهارم سری‌آ و در ورزشگاه سن‌سیرو، دو تیم میلان و لاتزیو برابر هم قرار گرفتند. به فاصله پنج بازی تا پایان سری‌آ، میلان با ۵۸ امتیاز در رده ششم قرار داشت و لاتزیو با ۶۴ امتیاز دوم بود. میلان چهار روز قبل از دیدار حساسش در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برابر اینتر باید این بازی را می‌برد تا بتواند شانس‌هایش برای کسب سهمیه را حفظ کند و روحیه دوچندان بگیرد. روسونری درنهایت نیز به این هدف دست یافت و شاگردان استفانو پیولی توانستند با دو گل لاتزو را شکست دهند.

میلان که تیم بهتر زمین بود، در دقیقه ۱۷ به گل رسید. روی پاس اولیویه ژیرو، این اسماعیل‌بن‌ناصر بود که از درون محوطه جریمه با ضربه پای چپ، توپ را وارد دروازه کرد. بن‌ناصر با پرس خوب مدافع لاتزیو باعث شد توپ به ژیرو برسد و درنهایت نیز خودش دروازه را باز کرد. لاتزیو برای جبران جلو کشیده بود، ولی میلان در دقیقه ۳۰ توسط تئو هرناندز گل دوم را هم زد. ستاره فرانسوی توپ را از مایک مانیان، گلر میلان، در زمین خودی دریافت کرد و با سرعتی خیره‌کننده به‌سمت دروازه لاتزیو رفت.

او در مسیرش میلینکوویچ ساویچ را از پیش‌رو برداشت و در میان تعجب با مزاحمت خاص دیگری از سوی بازیکنان لاتزیو روبه‌رو نشد و با یک ضربه پای چپ مهارنشدنی توپ را از بالای دستان گلر وارد دروازه حریف کرد. با این پیروزی، میلان با ۶۱ امتیاز موقت به رتبه چهارم جدول صعود کرد، اما روسونری برای کسب این برد تاوان سنگینی داد.

بهترین بازیکن میلان در هفته‌های گذشته، یعنی رافائل لیائو، مهاجم پرتغالی آن‌ها مصدوم شد. در دقیقه ۱۱ بازی لیائو در تلاش برای شوت‌زنی از ناحیه کشاله ران پای چپ مصدوم شد و روی زمین نشست. او دیگر نتوانست به کار ادامه دهد و جایش را به سلماکرز داد. مصدومیت لیائو چهار روز قبل از دربی برابر اینتر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، بدترین خبر ممکن برای کادرفنی و هواداران میلان بود و باید دید وضعیت او برای این بازی چه خواهد شد.

نسخه مهارناپذیر سیتیزن‌ها

منچسترسیتی در آغاز هفته سی‌وپنجم لیگ جزیره، در خانه میزبان لیدز بود و با دو گل کاپیتانش ایلکای گوندوگان و دریافت یک گل از لیدز، موفق شد این تیم را ۲ بر ۱ شکست دهد تا اختلافش با آرسنال را به چهار امتیاز برساند. آلاردایس، سرمربی جدید لیدز، که اولین بازی‌اش را با این تیم تجربه می‌کرد، در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفته بود به‌اندازه پپ، کلوپ و آرتتا مربی خوبی است، ولی گواردیولا موفق شد او را شکست دهد تا قدم دیگری به‌سوی قهرمانی بردارد.

البته ارلینگ هالند، مهاجم سیتی، در این بازی موقعیت‌های فراوانی را از دست داد تا در دقایق پایانی و پس از گل دقیقه ۸۵ لیدز، کار برای شاگردان گواردیولا سخت شود، اما درنهایت سیتیزن‌ها توانستند برتری یک‌گله‌شان را حفظ کنند و با پیروزی به‌مصاف بازی حساس این هفته‌اش در لیگ قهرمانان برابر رئال‌مادرید برود. یکی از دیدار‌های جالب دیگر این هفته لیگ‌برتر هم تقابل چلسی و بورنموث بود؛ جایی که فرانک لمپارد بعد از طی روز‌هایی تیره و شکست‌های پی‌درپی، سرانجام توانست به اولین بردش به‌عنوان مربی موقت چلسی دست یابد و ۳ بر ۱ میزبانش را شکست دهد.

چلسی درحالی به زمین بورنموث پا گذاشت که شش بازی اخیرش با مربیگری فرانک لمپارد را واگذار کرده بود و قصد داشت در زمین تیمی که با یک بازی بیشتر، هم‌امتیاز چلسی است، پیروز شود تا هم روحیه‌اش را از نو بیابد و هم جایگاهش را در جدول بهتر کند. هدفی که درنهایت شاگردان لمپارد توانستند در ۱۰ دقیقه پایانی بازی به آن دست پیدا کنند. بازی تا دقیقه ۸۲ با نتیجه یک‌یک دنبال می‌شد، اما بنوآ بادیاشیله و ژاو فیلیکس توانستند با گل‌زنی در دقایق ۸۲ و ۸۶، بالاخره طلسم شکست‌های پیاپی لمپارد را بشکنند و فشار را از روی آبی‌پوشان بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->